5 Nisan 2015 Pazar

EFENDİMİZİN ÖĞRETTİĞİ DUALAR






 
           Ya Rabbi sana ve resulüne itaat etmemizi ve bildirdiklerinle amel etmemizi nasip eyle.


            Ya Rabbi faydasız ilimden makbul olmayan ibadetten ve kabul edilmeyen duadan sana sığınırım.


            Ya Rabbi bildiğimiz bilmediğimiz bütün iyilikleri ver bildiğimiz bilmediğimiz bütün kötülüklerden koru.


            Ya Rabbi bizi sabreden ve şükredenlerden eyle
           Ya Rabbi bizi dostlarına dost, düşmanlarına düşman olanlardan eyle.
           Ya Rabbi acizlikten tembellikten korkaklıktan cimrilikten ve her çeşit hastalıktan sana sığınırım.


            Ya Rabbi işinde sebat eden nimetine şükreden ibadetini güzel yapan ve doğru konuşanlardan eyle.
          Bedenime kulağıma gözüme sıhhat ve küfürden fakirlik ve kabir azabından sana sığınırım.


          Ya Rabbi kusurlarımızı ört korkulardan emim kıl ve borçlarımızı ödememizi nasip eyle.
         Ya Rabbi sıhhat  afiyet ve güzel ahlak ver. Kaza ve kaderine rıza gösterenlerden eyle.


         Ya Rabbi  gece ve gündüz gelecek kötülükler den sıkıntılardan kötü arkadaş dan ve kötü komşudan sana sığınırım.


         Ya Rabbi ölünceye kadar ibadet etmemizi ömrümüzün hayırlı amellerle sona ermesini nasip et ve cennetini ihsan eyle.


       Ya Rabbi zulmetmekten ve zulme uğramaktan sana sığınırım.


       Bize dünya ve ahirette iyilik güzellik ver ve cehennem azabından bizi koru.
       Allah ım kendimi sana teslim ettim. yüzümü sana çevirdim. İşimi sana umurladım. İşimde sana güvendim. Rızanı isteyerek azabından korkarak sırtımı sana dayadım. sana sığındım. Sana karşı yine senden başka sığınacak yoktur. İndirdiğin kitaba ve gönderdiğin peygambere inandım.


         Allahım kuvvetsiz ve çaresiz kaldığımı halk nazarında hakir görüldüğümü ancak sana arz eder sana şikayet ederim.
        Ey merhametlilerin en merhametlisi olan Allahım Herkesin hakir görüp de dalına bindiği çaresizlerin Rabbi ancak sensin. Sen beni kötü huylu yüzsüz bir düşman eline düşürmeyecek kadar merhamet sahibisin.


       Allahım yeter ki senin gazabına uğramayayım ne çekersem ona katlanırım. Fakat senin af ve mağfiretin bunları bana yaptırmayacak kadar geniştir.
       Allahım senin gazabına uğramaktan ilahi rızandan uzak kalmaktan senin o zulmetleri aydınlatan ve ahiret  işlerini yoluna koyan ilahi nuruna sığınırım.


       Allhım Sen razı oluncaya kadar affını dilerim. her kuvvet her  kudret ancak seninle kaimdir.


                                   Abdullah B. Zubeyirin  Duası
         Allahım sen yücesin her  büyük iş için sana ümit bağlanır Arşının hürmetine zatını hürmetine ve peygamberinin hürmetine beni hicaza idareci yapmadıkça beni öldürmemeni senden diliyorum.


                                   Musabın Duası
            Allahım sen herşeyin rabbisin ve herşey sana döner her şeye gücü yeten kudretinle senden dilerim ki beni ırak valisi yapmadıkça ve hüseyin kızı sekine evlenmedikçe beni dünya hayatından ayırma.


                                   Abdulmelikin Duası


            Ey göklerin verin sahibi Allahım senin emrine itaat eden kullarının senden dilediğiyle dilerim. sen zatının hürmeti için bütün yarattıklarının üzerinde olan hakkın için ve senin beytinin çevresinde tavaf edenler hakkı için dilerimki beni yer yüzünün doğusuna ve batısına hakim eylemedikçe ve benimle kavgaya tutuşanların hakkından gelmedikçe beni dünyadan göçürme

                                   Abdullah B. Ömerin Duası
           Allahım şüphesiz sen rahman ve rahimsin senin gazabını geçen rahmetinle senin bütün yarattıklarının kudretinle dilerim ki cenneti hak etmedikçe beni dünya hayatından ayırma.


                                       Oruç Açarken Okunacak Dua
            Susuzluk gitti damarlar ıslandı (hayat buldu) inşallah mükafaat hasıl olmuştur.


                                Hz. Muhammet (s.a.v ) in Duası
          Ya Rabbi bana kendi sevgini sevdiklerinin sevgisini ihsan eyle  ve kendi sevgini bana hararetten susuzluktan yananların soğuk suya kavuşmalarını istemelerinden daha sevgili kıl


                           Namazdan sonra Peygamberimizin okumayı tavsiye ettiği dua
            Alemlerin Rabbi Allaha hamdolsun Efendimizin Hz Muhammed (s.a.v) e ona uyanlara ve onun ashabına salat ve selam olsun.


          Allahım Tahammul edemeyeceğimiz güçlüklerden dünya ve ahiret işlerimizde darlıktan üzüntü verecek mukatderattan düşmanları sevindirecek kederden sana sığınırım.
         Allahım günahlarımızı bağışla ve bizi esirge bizden razı ol ibadetlerimizi kabul et bizi cennete koy cehennem ateşinden kurtar dünya ve ahirete ait bütün işlerimizi düzelt seni anmak sana şükretmek ve iyi ibadet yapmak için bize yardım et Allahım


        Allahım bütün işlerde sonumuzu güzel eyle ve bizi dünyanın üzüntülerinden ahiretin azabından koru.


         Allahım rahmetine sebep olacak bağışlamana götürecek şeyleri ve bütün günahlardan uzak kalmayı iyiliklerin hepsini elde etmeyi ve nihayet cennete girmeyi ve cehennemden kurtulmayı senden istiyoruz.
          Allahım hiçbir günahımızı bırakma hepsini bağışla hiçbir üzüntümüzü bırakma bizi sevindir.bize bütün borçlarımızı ödeyecek güç ve kudret ver dünya ve ahirete ait senin razı olduğun her ihtiyacımızı karşıla


           Ey merhametlilerin en merhametlisi Allahım bize dünyada iyilik ve güzellik ahirette de iyilik ve güzellik ver ve bizi rahmetinle bağışla cehennem azabından koru ey merhametlilerin en merhametlisi ey Rabbimiz beni anamı babamı ve bütün müminleri hesap görüleceği gün rahmetinle bağışla ey merhametlilerin en merhametlisi selam bütün peygambelerin üzerine hamd yalnız alemlerin rabbi Allahındır.


                                                              Nefs Duası
            Ya Rabbi nefsimi bana musallat kılma ona karşı bana yardımsız yalnız bırakma nefsim bana acımıyor bana sen merhamet eyle ondan beni muhaffaza eyle.




                                                             Seyyidül İstiğfar


               Allahım sen benim rabbimsin senden başka ( ibadete layık) hiçbir ilah yoktur. beni sen yarattın ben senin kulunum gücümün yettiği kadarıyla sana ( ezelde) verdiğim sözün ve vaadin üzere bulunuyorum. yaptığım fenalıkların şerrinden sana sığınırım. bana verdiğin nimetlerini itiraf ederim. günahımıda itiraf ederim. beni bağışla çünkü senden başka hiçbir kimse günahları mağfiret edemez.


                                                                       Dualar
              Ey yarattıklarında dilediği kabiliyet ve nimetleri dilediği kadar veren rabbim. bizimde rızkımızı bol ve bereketli eyle


            Ey acı içinde kıvrananlara merhamet edip yardım eden rabbimiz. bizimde sıkıntılarımızı rahmetinle gider.


            Ey izzet ve celal sahibi kalpleri halden hale çeviren rabbim bizim  kalbimizde islam imanı üzerine sabit kıl.
           Ey gökleri yoktan ve benzersiz bir şekilde yaratan rabbim sen her türlü noksan sıfatlardan münezzehsin bizleri kurtar.


            Ey dilediği kulunun tövbesini  dilediği gibi kabul eden rabbimiz bizleri kabir azabından muhaffaza eyle


             Ey rahmet ve kudretiyle belaları ve musibetleri kaldıran rabbim bizleri cehennem azabından koru.
               Ey bütün varlıklara hükmü geçen rabbim beni şükreden kullarından eyle şefkatli ve merhametli kıl.


              Allahım kapında sadakatle gelip duran iflas etmiş bu fakir kuluna lütfunla kerem eyle senin her şeye gücün yeter


             Ey bütün mahlukları yaratan rabbim dünyada misafiriz götüremeyeceğimiz şeylere kalbimizi bağlatma bizi bu dünyaya meylettirme
              Ey Rabbimiz fakirden asla yüz çevirmemeye ve küstah kuvvete diz çökmemeye yetecek kadar güç ver bizlere.


              İlahi herkesi sıkıntıdan kurtaran yalnız sensin bizi dünyada ve ahirette sıkıntıda bırakma muhtaçlara her şeyi gönderen yalnız sensin dünyada ve ahirette hayırlı faideli olan şeyleri bize gönder dünyada ve ahirette bizi kimseye muhtaç bırakma
             Ey Rabbimiz bize kendi katından bir rahmet ver ve bize iş ve doğruluk ver ve bizim için muvaffakiyet ( başarı) hazırla rabbim gönlümü aç ve işimi kolaylaştır.


 
http://ttarihimiz.blogspot.com.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder